Kaip užimti protą meditacijos metu

Kaip žinia, sunkoka protui likti be veiklos meditacijos metu. Yra kelios metodikos, kuriomis galime jį naudingai užimti medituojant – jis turės veiklos, o mes galėsime nesiblaškyti. Pakalbėsime apie dvi technikas – kvėpavimo skaičiavimas ir kūno skenavimas.

Kvėpavimo skaičiavimas

Labai paprasta technika – skaičiuojame įkvėpimų ir iškvėpimų skaičių. Yra kelios alternatyvas:

  • Įkvėpimas 1 (kai įkvepiame, paminim skaičių vienas), iškvėpimas 2 (iškvepiant – pasakome sau du). Ir taip ramiai kvėpuojame – vienas, du, vienas, du ir t.t.
  • Jei pirmoji technika nuobodoka – galime skaičiuoti įkvėpimus iki 10 (1, 2, 3, 4 ir t.t) ir kai pasiekiame dešimt, keičiame – pradedame skaičiuoti iškvėpimus iki 10 (1, 2, 3, 4, 5)

Kūno skenavimas

Prasidėjus meditacijai – mes su „proto akim“ pradedame tyrinėti kiekvieną kūno dalį individualiai, pradėdami nuo kojų pirštų (ar galvos, kaip labiau patinka) ir kylame viršun. Tai, jei pradedame ties kojų pirštais – kiekvieną iš jų aplankome individualiai. Panagrinėjame kaip jie „jaučiasi“, ar jiems šilta/šalta, patogu ir t.t. Tada judame aukštyn – „aplankome“ pėdas ir pasidomime kaip joms „sekasi“ ir vėl judame tolyn – per blauzdas, kelius, šlaunis, sėdmenis, pilvą, nugarą, krūtinę, rankas, delnus ir rankų pirštus, kaklą, veidą ir veido dalis. Ties kiekviena kūno dalim sustojame 10-20 sekundžių. Tikslas įsiklausyti ir skirti dėmesio kiekvienai kūno daliai.

Kūno skenavimas padeda kūnui atsipalaiduoti, o mums geriau su juo susipažinti ir įsiklausyti. Kai baigiame kūno skenavimą – galime pradėti skaičiavimą, arba jei pavyksta tiesiog sutelkti dėmesį prie kvėpavimo.