Kaip reikia taisyklingai medituoti?

Pradėkim nuo to, kad yra, turbūt, milijonai įvairiausių resursų apie meditaciją. Kaip taisyklingai medituoti naudojant vienokią ar kitokią metodologiją. Pradžiai, reikia suprasti, kad yra labai daug įvairių meditacijos mokyklų, mokytojų ir religijų, kurios ją naudoja, kaip įrankį pakeisti žmogaus bazinę sąmonės būseną. Manau, kad nėra “vienos” teisingos ar “geros” metodikos. Yra tai, kas veikia Tau. Šiame straipsnyje mes nesivelsime į “kodėl” ar “iš kur”, verčiau pakalbėsime apie tai “kaip”. Ir nebūtinai taip, kaip turėtų būti, o tai kaip mes medituojame.

Meditacijos “aukso standartas” yra “mindfulness meditation” arba dėmesingumo meditacija. Teorija labai paprasta – reiktų atsisėsti ar atsigulti į patogią poziciją (aš gulėjimo nerekomenduoju, nes atsiranda didelė pagunda užmigti), užsimerkti ir sutelkti visa dėmesį į kvėpavimą. Tradiciškai nukreipiame savo “vidinę akį” į šnerves ir stebime kaip kvėpuojant oras įeina ir išeina pro nosį, švelniai ją kutendamas.

Bet čia ir prasideda visas iššūkis – protas padaro savo mėgstamą triuką – nepastebimai pakeičia tai, ką stebi mūsų „vidinė akis“ į kažką kito. Kai vėl „įsijungia GPS signalas“ pastebime, kad jau kurį laiką svarstome kažką kas atsitiko praeityje, galbūt nagrinėjame santykius su artimais žmonėmis ar „tvarkome“ kažkokius darbinius klausimus. Puikus triukas. Grįžtame atgal prie kvėpavimo – vėl sutelkiame dėmesį į savo šnerves. Ir vėl po kurio laiko atrandame, kad mes kažkur visiškai kitoje vietoje.

Reiktų priimti tai, kad protas kitaip nemoka. Čia jo darbas – generuoti mintis. Geros jos ar blogos, turi kažkokią prasmę ar ne – nesvarbu. Jis tą darys nepaisant jūsų norų ar pageidavimų. Ką reiktų suvokti, kad Tu neprivalai „veltis“ į tas mintis, kurias protas Tau siūlo panagrinėti. Jis jas siūlys nuolat, non-stop. Bet Tu turi teisę rinktis. Šį laiką, kurį tu apsibrėžei meditacijai, yra nedidelis poilsis nuo protinio triukšmo, kurį tu NORI praleisti stebėdamas savo kvėpavimą. Nieko daugiau. Todėl nereiktų pykti ant savo proto, dėl to, kas jis tau „trukdo“ medituoti (ar žuvis gali neplaukti?), verčiau priimk tai, kad jis nieko kito negali daryti ir nesistenk „vaikyti“ minčių kaip musių ar pykti ant savęs, jei kažkuri iš jų tave „įtraukė“. Tau tereikia „politinės valios“ ir nuoseklumo – atgal prie kvėpavimo. Ir kaskart bus truputį lengviau. Nes jei kiekvieną dieną Tu patobulėsi 1% – tai, jau didelis progresas.